پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228380
حجاب، معرف شخصيت و عفت زن مؤمن است
تاریخ انتشار : 1396/04/19 09:56:59
نمایش : 1032
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه فارسان گفت:حجاب، معرف شخصيت و عفت زن مؤمن است و موجب مي گردد که افراد لاابالي جرأت نکنند به او جسارت کرده و به ديد شهوت و هوسراني به او بنگرند.
سيد محمدرضا علوي، در مصاحبه اي خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار  با اشاره به آيه ي 59 سوره ي احزاب به مناسبت حجاب و عفاف گفت: ((يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً)) اي پيامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسري هاي بلند بر خود بيفکنند، اين عمل مناسب تر است، تا (به عفت و پاکدامني) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند و خداوند آمرزنده ي مهربان است

وي بيان کردند: حجاب، معرف شخصيت و عفت زن مؤمن است و موجب مي گردد که افراد لاابالي جرأت نکنند به او جسارت کرده و به ديد شهوت و هوسراني به او بنگرند.

وي تصريح کرد:حجاب، به معناي پوشش اسلامي بانوان، داراي دو بعد ايجابي و سلبي است بعد ايجابي آن، وجوب پوشش بدن و بعد سلبي آن، حرام بودن خودنمايي به نامحرم است و اين دو بعد بايد در کنار يکديگر باشند؛ تا حجاب اسلامي محقق شود.

حاج آقا علوي در ادامه به آثار و پيامدهاي رعايت حجاب اشاره نمود و افزود که: از آثار و پيامدهاي رعايت حجاب ميتوان به دو بعد فردي از جمله احترام به شخصيت زن به واسطه ي رعايت حجاب، مصونيت ارتباطات زن با مردان غريبه،حفظ اعتقادات مذهبي براي افراد، حفظ عفت زن و جلوگيري از فساد و ناهنجاري و بعد اجتماعي از جمله سلامت نسل جديد جامعه، پيشگيري از فساد اخلاقي، مبارزه با مظاهر بي ديني، حفظ کيان خانواده اشاره نمود.

وي اظهار داشت: انواع حجاب در قرآن، به سه بخش تقسيم شده است: 1- حجاب چشم که ميتوان به دو آيه ي شريفه ي ((قل للمؤمنين يغضّوا من ابصارهم؛ اي رسول، به مردان مؤمن بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند)) و ((قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهنّ؛ اي رسول، به زنان بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند)) اشاره کرد. 2- حجاب در گفتار که ميتوان به آيه ي شريفه ي ((لا تخضعن بالقول فيطمع الذي في قلبه مرض؛ زنها که نازک و نرم با مردان سخن نگوييد، مبادا آن که دلش بيمار (هوا و هوس) است، به طمع افتد)) اشاره نمود. 3- حجاب در رفتار که ميتوان به آيه ي شريفه ي ((و لا يضربن بارجلهنّ ليعلم ما يخفين من زينتهنّ؛ و آن طور پاي به زمين نزنند که خلخال و زيور پنهان پاهايشان معلوم شود)) اشاره نمود.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html